
  

  |    |    |   

   Symbol Lookup
 Login/Register  | Help & Info 

Jump to

 
YOU ARE HERE: Home > News > Entertainment > Television > Article

advertisement

Fox Affiliate Dumps 'Daddy'
Sun Jan 2, 2005 10:22 PM ET 

Printer Friendly | Email Article | Reprints | RSS     

Top News

Thailand Exhumes Dead to Identify Missing 

Abbas Win and New Sharon Team Boost Peace 

Hopes 

Bush Opens Talks with Abbas, Urges Israel to 

Help 

MORE

By Cynthia Littleton 

LOS ANGELES (Hollywood Reporter) - At least one Fox Broadcasting Co. affiliate has balked at airing Monday night's 90-minute special "Who's 
Your Daddy," which has raised the ire of adoption advocacy groups for a premise that revolves around an adopted woman trying to pick her 
biological father from a group of eight candidates. 

WRAZ-TV (Fox 50) in Raleigh-Durham, N.C., has yanked "Daddy" and instead will air a documentary, "I Have Roots and Branches: Personal 
Reflections on Adoption," in the 8-9:30 p.m. EST block slated for "Daddy." 

"We are proud to share this enlightening and heartwarming program, both as informative, appropriate family viewing, and as a public service as well," FOX 50 VP and General Manager 
Tommy Schenck said on the Web site of the station's Capitol Broadcasting Co. parent. 

WRAZ executives could not be reached for additional comment during the New Year's holiday weekend, but a promo blurb for the telecast of "Roots and Branches" was prominently 
featured on the station's Web site (http://www.fox50.com). 

Fox and News Corp. executives have been catching flak from adoption advocates and many other critics since it formally announced the scheduling of "Daddy" last month. The show 
challenges a woman who was adopted as an infant to pick her father from a group of eight men for a $100,000 prize. If the woman picks the right man, she wins the $100,000, but if not 
the impostor gets the money. Fox has shot a total of six episodes of "Daddy" but so far has scheduled only one airing as a special. 

The Fort Worth-based Gladney Center for Adoption decried the show's premise, calling it "reprehensible" and "offensive." 

The New York-based Evan B. Donaldson Adoption Institute last week called "Daddy" "insensitive and harmful" and demanded an "urgent meeting" with senior Fox executives. 

Fox reps have stressed that despite the show's provocative title, all of the people featured in "Daddy" were willing participants and that regardless of the competitive element, all of the 
women are reunited with their biological fathers as a result of their participation in the show. 

In response to WRAZ's decision to dump "Daddy," Fox noted that the special had been "thoroughly vetted" by the network's standards and practices department. 

"However, any network affiliate that feels the programing may be inappropriate for their individual market has the right to pre-empt the special," Fox said in a statement. 

Reuters/Hollywood Reporter 

© Reuters 2005. All Rights Reserved. 

More Television

'24' Premiere Racks Up Big Numbers for Fox 

Christine Baranski 'Game' for Sitcom 

CBS Guilty of 'Myopic Zeal' Over Bush Story -Report 

A&E Rallies Gay 'Strike' Original Pic 

WB Network Enrolls in College Drama 

MORE

Reuters.com Help & Info. | Contact Us | Feedback | Advertise | Disclaimer | Copyright | Privacy | Corrections | Partner Newspapers

http://www.reuters.com/home.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY
http://about.reuters.com/
http://about.reuters.com/productinfo/index.asp
http://customers.reuters.com/landing/
http://about.reuters.com/careers
http://www.investor.reuters.com/GoTo.aspx?.m=%2fstocks&.p=NoCompany&type=new&.t=%2f
http://www.investor.reuters.com/GoTo.aspx?.m=%2fstocks&.p=login&go=http%3A%2F%2Fwww.reuters.com/newsArticle.jhtml?type%3DtelevisionNews%26storyID%3D7219180&.t=%2f
http://www.reuters.com/-helpSection.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY
http://www.reuters.com/home.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY
http://www.reuters.com/news.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY
http://www.reuters.com/entertainment.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY
http://www.reuters.com/newsChannel.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=televisionNews
javascript:commonPopup('printerFriendlyPopup.jhtml?type=televisionNews&storyID=7219180', 540, 525, 1, 'printerPopup')
javascript:commonPopup('emailPopup.jhtml?type=televisionNews&storyID=7219180&link=%2FnewsArticle.jhtml%3Ftype%253DtelevisionNews%2526storyID%253D7219180', 540, 575, 1, 'emailPopup')
javascript:commonPopup('http://www.icopyright.com/3.5398?icx_id=7219180', 580, 760, 1, 'purchasePopup')
http://www.reuters.com/newsrss.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY
http://www.reuters.com/newsrss.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY
http://www.reuters.com/newsEarlierArticles.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=topNews
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=topNews&storyID=7283732
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=topNews&storyID=7285715
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=topNews&storyID=7285715
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=topNews&storyID=7285569
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=topNews&storyID=7285569
http://www.reuters.com/newsEarlierArticles.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=topNews
http://www.reuters.com/newsEarlierArticles.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=topNews
http://www.reuters.com/newsChannel.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=televisionNews
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=televisionNews&storyID=7283512
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=televisionNews&storyID=7275145
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=televisionNews&storyID=7285726
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=televisionNews&storyID=7277808
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=televisionNews&storyID=7274530
http://www.reuters.com/newsChannel.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=televisionNews
http://www.reuters.com/newsChannel.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=televisionNews
http://www.reuters.com/
http://www.reuters.com/-helpSection.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY
http://www.reuters.com/-helpSection.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?p=contactUs
javascript:commonPopup('http://aboutreuters.custhelp.com/cgi-bin/aboutreuters.cfg/php/enduser/site_fdbck.php',640,390,1)
http://www.microsite.reuters.com/MediaKit/index.html
javascript:commonPopup('bottomDisclaimer.jhtml', 540, 525, 1, 'bottomNav')
javascript:commonPopup('bottomCopyright.jhtml', 540, 525, 1, 'bottomNav')
javascript:commonPopup('bottomPrivacy.jhtml', 540, 525, 1, 'bottomNav')
http://www.reuters.com/newsEarlierArticles.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY?type=correctionsNews
http://www.reuters.com/nationalNewsCenter.jhtml;jsessionid=IMLD3GH4SKQVMCRBAEKSFEY

	reuters.com
	Television Article | Reuters.com


	KNAGKEAKDMFNMNPFAILGLBGNIBMDFEHJ: 
	form1: 
	x: 
	f1: [false]


	form2: 
	x: 
	f1: 
	f2: /stocks/quickinfo/stockoverview
	f3:  Quote

	f4: 

	form3: 
	x: 
	f1:  Search
	f2: [a]

	f3: 

	form4: 
	x: 
	f1: [Channel:]





